علت چاقی ناگهانی چیست؟ 10 دلیل افزایش وزن سریع | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علت چاقی ناگهانی چیست؟ 10 دلیل افزایش وزن سریع | پزشکی


همواره زیادتر زمان ها گرفتار اضافه وزن می شوید بدون اینکه علت آن را بدانید؟

اگر قبلا شخص لاغری بوده اید و در عرض چند ماه گذشته کاری انجام نداده اید و وزن اضافه کرده اید حتما متعجب هستید و از خود می پرسید چرا چنین اتفاقی روی داده است! شما خوراکی های سالمی می خورید، به کلاس های ورزشی می روید، آب بیشتری می نوشید اما باز هم چاق می شوید و علتی برای آن ندارید. با اینکه ورزش کردن و میل کردن خوراکی های سالم قادراست برای کم شدن چربی های شکمی سودمند باشد اما موارد دیگری نیز وجود دارد که سبب زیاد شدن اندازه دور کمرتان می شود. زیادتر این موارد خارج از کنترل شما هستند اما بیشتر بی قرار نباشید.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از علت های که سبب زیاد شدن وزن ناگهانی می شود را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

  1. غده تیروئید شما به درستی کار نمی کند:


در چنین تقویتی که به آن کم کاری تیروئید می گویند، وزن زیاد شدن نمایان می کند. بدترین قسمت سرگذشت این است که چنین تقویتی اکثر به آهستگی پیشرفت نمایان می کند و به همین خاطر زیادتر مردم متوجه علامت های مریضی نمی شوند.

اگر مسائل تیروئیدی مقصر اصلی زیاد شدن وزن شما باشد، ورزش کردن یا دارا بودن رژیم خوراکی خوب نقادراست یاریی به کم شدن وزن شما بکند.

اینکار را بنمایید: در این تقویت مناسبتر است از یک دکتر کارشناس یاری بگیرید. اگر به طور ناگهانی وزن اضافه کردید و علتی برای آن نداشتید مناسبتر است عملکرد غده تیروئید خود را مورد تحقیق قرار دهید. مصرف دارو قادراست تقویت موجود را خوب شدن بقسمتد.

  1. خوراکی های سالم را بیش از اندازه استفاده می نمایید:


اینکار را بنمایید: وقتی که مواد خوراکی سالم همانند میوه و سبزیجات را می خورید در استفاده ان ها افراط ننمایید. دفعه بعد، وقتی که خواستید نوبت خوراکی خود را مهیا نمایید به دلیل داشته باشید که بایست اندازه نوبت خوراکی را کنترل نمایید. اندازه کره آجیل یا پنیرها نبایست بزرگتر از توپ پینگ پونگ باشد. اندازه درست برنج و پاستا یک مشت است. گوشت بدون چربی بایست اندازه یک کارت بازی کوچک باشد. تبعیت از قوانین توصیهی قادراست در کم شدن وزن سودمند باشد.

  1. آب به اندازه در جسم خود ندارید:


نآشامیدن آب به اندازه قادراست به زیاد شدن میل کردن منجر شود و در نهایت کالری های ورودی به جسم را زیادتر نماید. وقتی که جسم شما آب به اندازه ندارد، نقادراست وظایف خود را به درستی انجام دهد.

اینکار را بنمایید: تا جایی که می توانید در طول روز آب به اندازه استفاده نمایید.

  1. شما افسرده هستید:


بعضی از داروها امکان پذیر است هوس مردم برای میل کردن مواد شیرین به ویژه کربوهیدرات ها را زیاد شدن دهند. بعضی از داروها نیز اشتهای مردم را زیادتر می کنند. دارو امکان پذیر است تاثیر منفی بر روی متابولیسم شخص داشته باشد.

از آنجایی که افسردگی به همراه عدم تمایل به استفاده خوراکی ها دیده می شود،داروهای افسردگی به شخص یاری می کند اشتهای خود را بازیابد. در این تقویت، مریض خوراکی ی زیادتری استفاده می کند و چاق می شود

اینکار را بنمایید: تغییر دارو مورد مراقبت و نگهداری دکتر قادراست گزینه مناسبی برای جلوگیری از زیاد شدن وزن باشد. با اینحال چنین موضوعی بایست توسط دکتر کارشناس انجام شود و شما نمی توانید خودسرانه استفاده داروهایتان را قطع نمایید.

  1. از وزن کردن پیشگیری می نمایید:


این موضوع در فصل های زمستان واقعیت دارد زیرا زیادتر مردم در هوای سرد زمستان در خانه می نظیر و به میل کردن مواد خوراکی متفاوت روی می آورند و چاق می شوند.

اینکار را بنمایید: اگر قصد دارید وزن اضافی خود را کم نمایید مناسبتر است فعالیت های روزانه را زیادتر نمایید و حداقل هفته ای یکبار خود را وزن نمایید. پیشرفت خود در این مسیر را پیگیری نمایید. توصیه می شود خود را روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه وزن نمایید.

  1. شما غرق در فکر کردنات ورزشی هستید:


تحقیقات انجام شده نشان می دهد وقتی که در فکر کلاس های ورزشی مطلوب خود هستید، زیادتر از قبل کالری وارد جسم می نمایید. زیرا فکر می نمایید در جلسات ورزشی کالری وارد شده را استفاده خواهید کرد. همواره زیادتر مردم به چنین هدفی دست نمایان نمی کنند و در نهایت چاق می شوند.

اینکار را انجام دهید: بنشینید و فراموش نمایید که قرار است ورزش نمایید. در آغاز هر ماه، تمرینات ورزشی ماه بعدی خود را به یاری یک اپلیکیشن برنامه ریزی نمایید. اینکار به شما یاری می کند در مورد جلسات بعدی ورزش خود فکر ننمایید و کالری اضافی وارد جسم ننمایید. برای اینکه بتوانید به اهداف کم شدن وزن خود برسید، از استفاده مواد خوراکی بیشتر قبل از ورزش پیشگیری نمایید.

  1. هزینه های استفادهی خود را تحقیق نمی نمایید:


اینکار را بنمایید: دفعه بعد وقتی که خواستید به خرید بروید ، پول کمتری همراه خود ببرید یا اینکه قبل از خرید حساب خود را تحقیق نمایید. اینکار سبب می شود مواد خوراکی کمتری خریداری نمایید.

  1. دیر می خوابید:

اگر شب دیر زمان بخوابید همه ی تلاش هایی که برای کم شدن وزن خود انجام می دهید نابود خواهد شد. مطالعات متعدد نشان می دهد که خواب اندک قادراست میزان BMI و دور کمر را زیاد شدن دهد. حتما از خود می پرسید علت این امر چیست؟ فقدان خواب منجر به زیاد شدن میزان هورمون گرسنگی به نام گرلین می شود و میزان هورمون سیری به نام لپتین را کم شدن می دهد.

تحقیقات نشان می دهد وقتی که شخص فقدان خواب دارد، مغز او به سمت خوراکی های پر کالری و تنقلات روی می آورد و توانایی کمتری در کنترل نوبت خوراکی خواهد داشت.

اینکار را بنمایید: بعد از یک یا دو هفته استآسان و خواب به اندازه قادراست جلوی اشتهای خود را بگیرید و وزن کم نمایید.

  1. آیتم هایی را در منو سفارش می دهید که به دید سالم هستند:


اینکار را بنمایید: خوراکی هایی را انتخاب نمایید که زیر ۵۰۰ کالری دارند.

  1. شغل استرس زایی دارید:


زیاد شدن میزان کورتیزول در جسم قادراست به زیاد شدن قند خون منجر شود و تاثیر انسولین را کمتر نماید. همین امر به حس مداوم گرسنگی می انجامد و قادراست شما را به میل کردن مواد خوراکی زیادتر سوق دهد.

اینکار را انجام دهید: با مدیر خود صحبت نمایید. شما می توانید زودتر به سر کار بروید و کار
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد